Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bättre image ska ge veckotidningar mer annonser

Publicerad: 26 Oktober 2001, 05:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Allers förlags nya marknadsdirektör Susanne Willfors vill förbättra imagen på förlagets veckotidningar. På det sättet ska fler annonsörer få upp ögonen för tidningarna som annonsbärare.


- Jag har som uttalat mål att stärka annonsingången i vecktidningarna. Det

största problemet är att tidningarna har helt felaktig image. Jag vill att

annonsörer ska uppfatta veckotidningarna som kostnadseffektivt medium med hög

kvalitet, säger hon.

Susanne Willfors uppdrag på den nyinrättade tjänsten är att stärka både

försäljnings- och marknadsavdelningarna.

- Jag ska förbättra synergieffekterna mellan de marknadsföringsaktiviteter vi

har. Det kan konkret vara att vi redan har ett samarbete på lösnummersidan som

vi gör något mer på prenumerationssidan, säger hon.

Susanne Willfors kommer närmast från Friskies/Spiller och har tidigare arbetat

på Master Foods i 14 år. De erfarenheter hon bär med sig från branschen för

snabbrörliga konsumtionsvaror som hon tror sig få nytta av i magasinsbranschen

är framför allt kunskaper från köparsidan.

- Jag känner annonsörerna och vet vad som gör medierna intressanta för enskilda

annonsörer.Och jag har med mig erfarenhet av att arbeta mer långsiktigt, något

som är vanligt i den bransch jag kommer från.

Tidigare har Allers vd Martin Hansson ansvarat för förlagets marknadsföring.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.