Bästa expo går till Ica

INHOUSEGALAN 2018. "Monsterträdgården" ger vinst till Ica i kategorin "Årets expo".

Med "Monsterträdgården" vill Ica tillsammans med Generation Pep inspirera till ett nyttigare Halloweenfirande för hela familjen. I Inhousegalan prisas kampanjen i kategorin Årets expo. 

Juryns motivering lyder:

"Att skapa något spännande och roligt kring vad som i sig är en rätt tråkig företeelse är en utmaning. När det gäller att dessutom rikta aktiviteten mot en ofta extremt kräsen målgrupp faller många till föga. Men inte vinnaren av Bästa Expo. Genom att göra frukt- och gröntavdelningen till ett fiberrikt skräckkabinett lyckas man dessutom öka försäljningen under årets kanske mest godisstinna högtid. Grattis Ica och 'Monsterträdgården'"!

På andra plats hamnar konkurrenten Coop med ”Lösgodis & naturgodis” och Metro Media House hamnar på tredje med ”#varinteendouche”.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2018-10-24 19.21Uppdaterad 2018-10-24 19.28

Ämnen i artikeln: