Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Barncancerfonden tar in Identity Works

Publicerad: 20 Maj 2008, 07:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

Barncancerfonden har hjälp av varumärkesbyrån Identity Works. Uppdraget består i att ta fram ett helt nytt insamlingsverktyg som ska ligga under Barncancerfondens varumärke.


Exakt vad det nya varumärket innebär vill inte Åsa Tuvenvall, projektledare på Barncancerfondens marknadsavdelning, inte avslöja. Men hon säger att det rör sig om ett nytt sätt för fonden att samla in pengar.

- Vi har precis kört igång och är i uppstartsfasen. För oss är det här ett helt nytt sätt att jobba och det är väldigt stort för oss, säger Åsa Tuvenvall.

Det nya varumärket, eller konceptet som Barncancerfonden vill kalla det, ska vara färdigt under 2009.

- Vi tog kontakt med Identity Works för att få hjälp att utveckla några produkter. Det har sedan vuxit och landat i det här. Det är vi glada för.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.