Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag12.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Barncancerfonden blev lurade"

Publicerad: 3 juni 2009, 10:07
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:35

Efter att Dagensmedia.se i går publicerade en artikel om ett samarbete mellan Barncancerfonden och öresauktionssajten Bid1234.se avbryts nu samarbetet med omedelbar verkan. "Det har gått för fort", säger John Göransson på barncancerfondens pr-byrå.


I går kunde Dagensmedia.se berätta att Barncancerfonden och öresauktionssajten Bid1234.se inlett ett samarbete. I auktionen kan den sugne lägga bud för att vinna en aktivitet med en kändis. Pengarna från auktionen skulle tillfalla Barncancerfonden. Kampanjen inleddes samtidigt som auktionssidan startade och var även tänkt som ett sätt att dra trafik till sajten. Barncancerfondens logga och varumärke har varit med i annonser för Bid1234.se på webben såväl som i print.

- Vi gör det av good will och för att marknadsföra sajten, sa auktionssajtens vd Steffen Palm.

Barncancerfonden bekräftade samarbetet för Dagensmedia.se. Nu menar de att det hela var ett missförstånd.

- Barncancerfonden har blivit lurade. De har aldrig skrivit under några papper. Bid1234 har inte rätt att använda varumärket i sin marknadsföring, säger John Göransson på Barncancerfondens pr-byrå Medial Kommunikation.

Enligt honom fanns det planer på ett samarbete men ingenting var klart.

- Det gick alldeles för fort. Det kommer inte att bli ett samarbete efter det här. Den dörren slog igen, kan man säga, säger John Göransson.

Steffen Palm på Bid1234 håller inte med:

- Jag har emailbevis på att det är klart. De har sagt att de vill ha uppmärksamhet för att de märker att det blir fler donationer när de får publicitet i media. De har skickat loggan till oss och inte sagt att vi inte får använda den. Vi har inte gjort fel, vi har muntliga avtal med stöd av emejl som bevis.

Projektledaren på Barncancerfonden har inte gått att nå för en kommentar.

Linus Kannerberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.