Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Barn ställs mot Patrik Isaksson i Family Livings omslagstest

Publicerad: 20 Februari 2008, 06:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:56

Den 26 februari kommer det första numret av Family Living med Lisa Kruse som chefredaktör. Inför lanseringen skickar tidningen ut två olika omslag. - Vi vill testa att ställa ett traditionellt Family Living-omslag, med en kändisfamilj, mot ett som inte har ett kändisfokus, säger marknadschef Julia Sjögren.


Lisa Kruse tog över då Carina Nunstedt lämnade tidningen för att starta förlaget Passion Publishing tillsammans med Anna Carrfors Bråkenhielm.

Andreredaktören Lisa Kruse, som tidigare based på Plaza Interiör, tog över skutan. Nu kommer alltså hennes första nummer. Family Livings marknadschef Julia Sjögren berättar varför de provar olika omslag:

- Vi har funnits i två år nu och vill testa att ställa ett traditionellt Family Living-omslag, med en kändisfamilj, mot ett som inte har ett kändisfokus. Vi behåller dock den mänskliga aspekten som i det här fallet är ett litet barn, säger hon.

För att se vilket som säljer bäst?

- Ja.

Kändisfamiljen i det här fallet är Patrik Isaksson med fru och två barn. På två versionerna ska spridas i hela landet.

- Det ska inte bli så att de i Stockholm får ett omslag och det i Norrland ett annat. En butik i Solna kan få ett, en på Gärdet en annan, säger Julia Sjögren.

I övrigt har Lisa Kruse inte gjort några större förändringar.

- Men tanken var redan när jag började som andreredaktör att öka fokuset på inredning. Vi tänker utifrån familjernas behov och särskilt på gemensamma utrymmen som badrum och kök, säger hon.

Family Livings räckvidd landade på 89.000 läsare i den senaste Orvestomätningen.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.