Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Axe ordnar kuddkrig om 50.000 kronor på Norrmalmstorg

Publicerad: 23 April 2008, 07:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

Axe vill skapa uppmärksamhet kring sina nya produkter genom att anordna ett stort kuddkrig på Norrmalmstorg i Stockholm.


Skiss över kuddkriget. Kuddkriget är en del i en pågående kampanj som kommunicerar fyra nya produkterna, två duschcremer och två aftershave balms. Kampanjen drog igång i mars och går i tv och på nätet.

- Den nya serien sticker ut från Axe, produkterna innehåller mer fuktighetskräm och mindre doft. Därför vill vi också uppmärksamma dem på ett annorlunda sätt, säger Maria Lövdén, nordisk varumärkeschef på Unilever som har Axe.

Inspirationen till kuddkriget kom från de communitys som brukar träffas för att kuddkriga. Trettio personer får chansen att vara med i kuddkriget, som går av stapeln på lördag. Hälften är killar och hälften tjejer. I en av kuddarna ligger 50.000 kronor som deltagarna får slåss om.

Några av deltagarna har valts ut genom radiokanalen The Voice. Kanalens profil Josefin Crafoord leder slaget och artisten Sara Varga ska spela skivor.

BSP Marketing står bakom eventet. Deasign har gjort bannerkampanjen och reklamfilmen är gjord av Axe europabyrå BBH.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.