Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Axe bygger image med festivalbesök

Publicerad: 11 Juni 2002, 06:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:15

Axe åker till Hultsfredsfestivalen för att sprida fräschör och stärka Axe som varumärke. På området bygger de upp ett tält där besökarna ges möjlighet till rakning, styling och sminkning.


- Vi kommer att ha något som liknar en barbershop där man kan bli stylad, sminkad och friserad, säger Nina Gillsvik som är produktchef för Axe.

Axes primära målgrupp är killar i åldern 16-25. Enligt Nina Gillsvik är det svårt att nå de ungdomar via traditionell reklam och då passar liknande evenemang bra.

- Vi jobbar mycket med att förstärka Axes image och på Hultsfredsfestivalen når vi rätt målgrupp, säger Nina Gillsvik.

Axe jobbar med Lowe People och Iniative Universal. Hur mycket pengar Axe lägger på marknadsföring varje år vill inte Nina Gillsvik berätta.

Axe ingår i Unilevers varumärkesflora och det är för fjärde året i rad Unilever finns på plats vid Hultsfredsfestivalen. Som tidigare år kommer det för festivalbesökarna finnas möjlighet att tvätta både sig själv och sina kläder. Vid Reningsverket kommer Unilever att ställa upp hundra varmvattenduschar och tolv tvättmaskiner. Vid Morgonmålet kommer det att serveras frukost. Med på festivalen i år är varumärkena Axe, Finesse, Via, Crème Bonjour, Lätta, Lipton och Dextrosol.

- Vi vill nå unga människor och som det är idag fyller vi ett stort behov på festivalen, säger Anneli Jönsson, projektledare på Unilever.

Vid förra årets festival besökte cirka 17.000 festivalbesökare Reningsverket och 8.000 åt frukost på Morgonmålet.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.