Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

AWB norpar från Edelman Deportivo

Publicerad: 18 Augusti 2015, 13:39
Uppdaterad: 18 Maj 2016, 13:28

AWB växer – nu väntar fler rekryteringar.


Kommunikationsbyrån AWB ökade både omsättning och resultat rejält under 2014, vilket Dagens Media tidigare har berättat om.

Efter den starka tillväxten, då byråintäkten ökade med 38 procent jämfört med föregående år, är AWB nu inne i en anställningsoffensiv.

Från konkurrenten Edelman Deportivo värvas nu pr-konsulten Lie Barrén.

Nyligen anställdes även Josefina Hillman från Berghs pr-linje. Under hösten utlovas fler nyrekryteringar.

– Vi får in mer komplexa uppdrag med fokus på kreativa och integrerade lösningar. Vi letar därför också efter duktiga kreatörer som kan komplettera våra team. Vi hoppas kunna landa ett antal riktigt bra rekryteringar under hösten, säger Amanda Engström, vice vd på AWB i ett pressmeddelande.

Hon värvades under våren från Prime.

Enligt egen uppgift har byrån i nuläget 25 medarbetare. Därmed har AWB fördubblat personalstyrkan sedan 2010. Bland kunderna finns bolag som Nike, Tommy Hilfiger, Atrium Ljungberg, miljömärkningen Svanen, Zound Industries och SSM/Tellus Tower.

AWB:s rörelseresultat 2014 landade på 2,7 miljoner kronor.

Byrån tappade tidigare i år cd:n Jocke Jonasson, reklamlegendaren som var en av Paradisets grundare och som värvades till AWB 2014.

– Vi har precis inlett rekryteringar för både seniora och juniora kreatörer, där vi letar efter branschens bästa talanger med digitalt fokus, sade AWB:s vd Jimmy Johansson till Dagens Media innan sommaren.

LÄS ÄVEN:

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.