Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Avisen byter namn och lanserar rikspaket

Publicerad: 10 Maj 2001, 08:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:24

I juni byter Avisen i Stockholm namn till Söndagsavisen. Namnbytet ska underlätta för annonssamarbeten med systertidningen Söndagsavisen i sydvästra Skåne, säger vd Anna-Maria Kääriä.


- Moderbolaget heter också Söndagsavisen, så det är en naturlig följd att även

vi byter till det, säger hon.

Söndagsavisen i Skåne och Avisen i Stockholm har redan inlett ett

annonssamarbete. Just nu är ett gemensamt annonspaket under framtagande.

Paketet med de båda regionerna sydvästra Skåne och Stockholm får en upplaga om

en miljon exemplar. Priset är dock inte klart ännu.

Anna-Maria Kääriä har svårt att hitta konkurrenter till paketsamarbetet på

samma marknader.

- Metro kommer inte ut på lördagar i Skåne, så det finns inga. Fast det är

klart, de betalda tidningarna är konkurrenter. Så fort en annonsör har flera

alternativ är det konkurrens, säger hon.

I namnbytet ändras Avisens logotype. Namnbytet ska kommuniceras till läsarna

samt till andra i en "liten kampanj", detaljerna i kampanjen vill Anna-Maria

Kääriä inte prata om ännu.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.