Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Avbrott i julstressen startar Löfbergs Lilas nya reklamtema

Publicerad: 14 December 2001, 12:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

Med personer drickandes en kopp kaffe utplacerade i stressiga miljöer i Stockholms innerstad vill kaffeföretaget Löfbergs Lila etablera sitt nya reklamkoncept "Din stund". Tänk till och njut är budskapet.


- Vi vill ge folk en tankeställare i julstressen och förmedla att det är värt

att ta sig tiden för en kopp kaffe, säger Kathrine Löfberg, marknadchef på

Löfbergs Lila.

Idag och resten av helgen möter stressade stockholmare personer sittandes på

stolar med en kopp kaffe och en god bok i handen. På tunnelbanor, köpcentran

och torg sitter Löfbergs Lila-representanter och njuter av sin stund i lugn och

ro.

"Din stund" är Löfbergs Lilas nya reklamkoncept som tar över efter "Kaffet med

det lila extra" och ska bära varumärket under minst tre år. Det värmländska

kaffeföretaget vill sätta fokus på kaffestunden då man sitter ner och njuter av

en god kopp kaffe.

- Löfbergs Lila passar i ett avbrott i vardagen. Avbrott som behövs alltifrån

när man jobbar till de högtidligaste av tillfällen, säger Kathrine Löfberg.

Idag startar också Löfbergs Lilas två nya reklamfilmer på bio. Dessutom drar en

tävling i butik igång där deltagare har möjlighet att vinna digitalkameror och

videokameror. Allt för att kunna fånga "sin stund" enligt Kathrine Löfberg.

Eventen i Stockholms innerstad körs även nästa helg. Blir utfallet gott kan

Kathrine Löfberg tänka sig att ta konceptet vidare till andra städer och omfång.

- Får insatserna bra uppmärksamhet är chansen stor att vi vidareutvecklar

eventdelen i vår marknadsföring, säger hon.

Ansvarig eventbyrå är Kosmonaut Events och reklambyrån bakom "Din stund" är

Clara Reklambyrå. Mediabyrå är Mediacom.

Klas Granström

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.