Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Auktionssajt följer med Spray-portalen ut i Europa.

Publicerad: 21 Februari 2000, 10:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:31

Idag lanserar Spray och Time Vision Mrbid, en auktionssajt för samlare. Sajten ska inom kort också lanseras i Norden och i Europa.


Sajten finansieras genom provision på försäljningen och en avgift för att lägga

ut en annons. Målgruppen är samlare och folk som köper och säljer ofta. Sajten

ska bland annat marknadsföras via samlarhemsidor.

- Vi ringer folk som har hemsidor som handlar om ett speciellt intresse, säger

Daniel Harder, tillförordnad VD på Mrbid.

Mrbid ska också finnas med på ett 20-tal samlarmässor över landet och har ett

partnerskap med Frimärkssamlarförbundet och samlarförbundet Nordstjärnan som

ska marknadsföra sajten till sina medlemmar.

Konkurrenterna är enligt Daniel Harder i princip bara en underavdelning till

Bidlet som säljer gamla saker.

- I Sverige finns det ingen som riktigt lyckats få till köp och avslut på sin

auktionssajt, säger han.

Mrbid ska också gå på export.

- Vi börjar i Norden och följer med Sprayportalen, säger Daniel Harder.

MrBid sitter tillsammans med Sprayägda e-handelsföretagen Mr Jet, Sumo och Ingo

som samtidigt ska lanseras i Europa.

- Vi kommer att dela på saker som kundtjänst, erfarenheter och rekrytering,

säger Daniel Harder.

Inspirerade av amerikanska auktionssajten E-bay, använder Mrbid ett

feedbacksystem för köparna och säljarna. Efter varje köp som genomförs lämnar

de inblandade en positiv eller negativ kommentar om varandra.

- Det främjar ärliga köpare och säljare och skapar trygghet för de som handlar,

säger Daniel Harder.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.