Audi Sverige får ny marknadschef

Madeleine Kjessler har över 15 års erfarenhet inom bilindustrin med sig in i sin nya roll.

Foto: Press

Madeleine Kjessler tar över rodret som marknadschef för Audi Sverige. Hon ersätter den tidigare marknadschefen Tom Hedström: "Jag ser fram emot att ta mig an Audis utmaningar".

Den första februari tillträdde Madeleine Kjessler som ny marknadschef för Audi Sverige. Med sig tar hon över 15 års erfarenhet från bilindustrin. 

– Jag ser verkligen fram emot att ta mig an Audis utmaningar. Audi står inför en otroligt intressant produktoffensiv som nu startar med vår nya elbil Audi e-tron, vilket ska bli fantastiskt kul att vara en del av, säger Madeleine Kjessler i ett pressmeddelande. 

Hon har tidigare jobbat både utomlands och i Sverige. Utomlands har hon varit marknadschef på Skoda Australien och varumärkeschef på Kia Motors UK. Efter det återvände hon till Sverige, där hon bland annat har jobbat som marknads- och pr-chef för Seat Sverige och produktchef för Volkswagen Transportbilar. 

– Madeleine kommer med sin erfarenhet att bidra med gedigen kunskap för att utveckla varumärket Audi. Jag ser verkligen fram emot att arbeta tillsammans med henne, säger märkeschef Diego Ramos i pressmeddelandet. 

Madeleine Kjessler ersätter Tom Hedström som gick vidare till reklambyrån King i början av året.

John Söderberg

Reporter

Publicerad 2019-02-22 12.26

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: