Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Åtta miljoner ska hålla SPP top of mind

Publicerad: 7 December 2001, 09:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

En månadslång kampanj i TV3, TV4 och Dagens Industri ska få SPP att stanna top of mind hos primärmålgruppen. Totalt åtta miljoner kronor har SPP investerat på vinterkampanjen.


SPP går i november och december i TV3 och TV4 med budskapet: "Det enda du

behöver komma ihåg när det gäller pensioner är SPP". Kombinationen TV3 och TV4

levererar tillsammans den målgrupp SPP primärt vill nå.

- Det handlar om en kombination av räckvidd och målgruppspenetration. Vår

målgrupp är tjänstemän i privat sektor och näringsliv och de hittar vi i TV3

och TV4, säger Ulf Magnusson, informationschef på SPP.

SPP har till största del valt att lägga reklamfilmerna vid program som

målgruppen, tjänstemän i privat sektor och näringsliv, tittar på. Förutom

Nyheterna på TV4 vill inte Ulf Magnusson avslöja vilka program SPP valt.

Parallellt med tv-kampanjen går SPP med motsvarande budskap till företagare via

annonser i Dagens Industri. Dagens Industri täcker väl målgruppen små- och

medelstora företag. Bättre än det konkurrerande Businesspaketet bestående av

Finanstidningen och SvD Näringsliv.

- De är rätt snarlika, Dagens Industri och Business-paketet. Men vi känner att

Dagens Industri fungerar bättre som kanal mot mindre och medelstora företag.

SvD har mer tyngdpunkt i stora företag, säger Ulf Magnusson.

Tv-insatsen kostar enligt Ulf Magnusson 7 miljoner kronor och annonseringen i

Dagens Industri dryga miljonen kronor. Kampanjerna, som avslutas i mitten av

december, är det sista SPP gör marknadsföringsmässigt i år.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.