Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Att Andersch lämnar McCann är en möjlighet för oss"

Publicerad: 4 Februari 2009, 11:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

Intersports vd Fredrik Johanson tänker inte bryta samarbetet med McCann-chefen Erik Andersch, som fått gå med anledning av Trigger-skandalen. "Vi ser det som en möjlighet att en av Sveriges bästa marknadschefer har blivit tillgänglig", säger han.


Intersport samarbetar med flera av McCanns byråer. När marknadschefen Max Hamberg lämnade kedjan i julas, hoppade McCanns Göteborgs-chef Erik Andersch in som konsult och tillförordnad marknadschef.

Erik Andersch var tidigare vd på Trigger och den vd som satt längst under den omtalade bokföringsskandalen på företaget, som pågick i fyra år. Därför får han nu lämna McCann, men det påverkar än så länge inte arbetet på Intersport.

- Han är fortfarande inne som marknadschef. Jag har aldrig kommenterat långsiktigheten i det, men vi är mycket nöjda med Erik. Att han nu blir tillgänglig på marknaden är en jättemöjlighet för mig att anställa honom, men vi har inte tagit något sådant beslut, säger Fredrik Johanson.

Intersport ser för närvarande över sin interna struktur och hoppas ha fattat beslut om den inom två veckor. Först då kan företaget bestämma sig om Erik Andersch eventuella framtid på Intersport.

- Jag delar inte bilden att Erik lämnar McCann till följd av något, utan bara att de går skilda vägar. Det är beklagligt med alla rykten i branschen. Det är inget som Erik har gjort eller inte gjort som gör att jag har anledning att ifrågasätta hans kompetens, säger Fredrik Johanson.

Ser ni över samarbetet med McCann överlag nu, med anledning av Triggerskandalen?

- Vi har ett jättebra samarbete med McCann och en bra dialog med Michael Storåkers. Det finns ingen grund i att ifrågasätta deras arbete, så vi fortsätter med McCann.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.