Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Atradius väljer Trackster

Publicerad: 3 Februari 2009, 11:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

Dm/rm-byrån Trackster ska sätta kreditförsäkringsbolaget Atradius på kartan. Trackster fick uppdraget efter en pitch där fyra byråer deltog.


Samarbetet inleddes vid årsskiftet och Trackster har redan hunnit sätta ett namn på kommunikationskonceptet: "Skydda det du håller kärt".

- Atradius är en av de tre största leverantörerna av kreditförsäkringar i världen. Men både kreditförsäkringar som företeelse och varumärket Atradius är ganska okända i Sverige, säger Johan Nyrelli, projektledare på Trackster.

Målet är nu att göra Atradius kända bland finanschefer, vd:ar och de som fattar finansiella beslut i huvudsakligen exportföretag. Trackster ska hjälpa till att stärka varumärket i målgruppen och att bygga en relation med dem.

- Undersökningar visar att svenska företag litar på att sina kunder betalar, men när tiderna förändras i och med finanskrisen och lågkonjunkturen får även de svårt att betala.

För att kommunicera med målgruppen blir det främst direkta kanaler, men eventuellt även affärspress. Atradius har enbart genomfört mindre marknadsföringsaktiviteter i Sverige tidigare, men i början av mars går den första större kampanjen ut.

Arbetsgrupp på Trackster: Johan Nyrelli, projektledare; Karin Binazzi, planner; Karolina Furtenbach, ad; Niklas Synning, cd/copy; Frida Hemstad, produktionsledare; Jens Carlander, original.

Uppdragsgivare är Jessie Collins, marknadschef för Atradius Sverige, och Peter Dahm Jacobsen, marknadschef för Atradius Norden.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.