Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Åtrå i Arlas God Morgon-film

Publicerad: 16 Januari 2009, 08:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:24

Arla avslutar sin storkampanj för God Morgon Nypressad med tv-reklam. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


I höstas drog Arla igång en lanseringskampanj för sin produkt Nypressad, en lyxigare variant av God Morgon-juicen. Arla kommer att köpa in fruker från de områden som har bäst skörd för tillfället. Kampanjens pay off lyder "Färska juicer på säsongens bästa frukter" och fokus ligger på smaken och frukternas ursprung.

Huvudkanalerna var inledningsvis print, butik och utomhus, men nu har även tv-reklamen dragit igång.

Stenström Red Cell ligger bakom kampanjen. Filmerna, som går brett i TV3, Kanal 5 , TV4 Plus, TV8 och Kanal 9, har producerats av B Reel. Carat är mediebyrå.

- Temat för filmerna är att Nypressad är något åtråvärt. De startar med en lång kö som väntar på någonting. När man sedan kommer in i butiken förstår man att det är Nypressad som de väntar på, säger Malin Hammarström, varumärkes- och produktchef för God Morgon.

Filmen rullar till och med vecka fyra.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.