Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Atlas Copco får årets Signum-pris

Publicerad: 24 Januari 2002, 07:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:18

Patent- och varumärkesbyrån Groth & Cos årliga varumärkespris tilldelas i år Atlas Copco. Industriföretaget har enligt den beslutande juryn långsiktigt vårdat sitt varumärke ur både juridisk och marknadsmässig synvinkel.


Delar av juryns motivering lyder: Ett synnerligen märkesmedvetet företag. För den 128-åriga koncernen är det lika självklart att arbeta enhetligt i alla de 150 länder som marknaden består av, både i den handfasta verklighetern och på internet.

- Vi har fått det här priset efter ett antal års arbete. Ett så decentraliserat företag som Atlas Copco, med en liten ledningsgrupp, kräver bra processer och verktyg för att uppnå det här. Och det har vi, säger Annika Berglund, informationsdirektör Atlas Copco.

Prisets dignitet kommenterar hon så här:

- För oss internt är det ett viktigt pris. Det är en eloge till alla dem som sitter och jobbar med varumärkesarbetet världen över.

Det är elfte året i rad Groth & Co delar ut sitt varumärkespris Signum - Nordens starkaste varumärke. I år görs det tillsammans med Groth & Cos dotterbolaget Enderborg Law & Reasearch och namngivningsbyrån Skriptor.

Signum delas sedan 1995 ut i samband med Varumärkesdagen som i år hålls på Norra Latin i Stockholm. Bland tidigare vinnare finns Volvo, Ramlösa, Aga Statoil, Bang & Olufsen, Carlsberg och ITT Flygt.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.