ATG:s nya marknadschef

Sten Andersen, tidigare vd för Grey, lämnar OBH Nordica för hästjätten.

Tjänsten som markandschef för ATG tas av Sten Andersen. Han börjar sitt nya arbetet om fyra veckor, och ersätter då Kent Öhlander, tillförordnad marknadschef.

Sten Andersen kommer närmast från OBH Nordica där han har haft rollen som marknads- och kommunikationsdirektör. Han har tidigare även varit vd för Grey.

ATG:s vd Hasse Skarplöth säger i en kommentar att Andersen har bred erfarenhet av att jobba med starka varumärken och snabbrörliga konsumentprodukter.

– Jag är mycket glad att vi kunnat rekrytera Sten Andersen. Vårt manifest, som lanserades hösten 2013, pekar ut färdriktningen mot framtiden och arbetet är igång. Men för att uppnå målet måste vi kunna attrahera nya kunder och fler kunder och därför ger vi oss nu ut på en varumärkesresa.

Sten Andersen säger i en kommentar:

– Jag har tidigare alltid arbetat för börsbolag och riskkapitalister, men ser nu fram emot att istället kunna ge högsta möjliga avkastning till trav- och galoppsporten, som äger ATG. Jag ser också fram emot den nära och unika kopplingen mellan sport och spel.

Publicerad 2014-04-24 12.33Uppdaterad 2015-12-06 12.40

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: