Nyheter
Återvinningsföretagkampanjar med miljöegoism
Publicerad: 1 oktober 2008, 14:02
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:39
Återvinningsföretaget Hans Andersson Group fortsätter att kampanja på temat Kapitalismen är det enda som kan rädda världen. De nya annonserna visar hot mot mänskligheten, som kan klippas ut tillsammans med ett erbjudande.
SA
Synnöve Almer
Hans Andersson Groups nya kampanj. - Hans Andersson Group hade inte jobbat så mycket med kommunikation tidigare så i förra kampanjen fokuserade vi på att öka kännedomen. Nu går vi lite närmare och berättar mer om deras verksamhet, säger Lillvor Vennersten, projektledare på Jerlov Kommunikation, som gjort kampanjen.
Hans Andersson Group arbetar både med att återvinna produkter och med att bedriva global handel för återvinningsprodukter. I förra kampanjen var budskapet att bolaget är ett andra generationens miljöföretag som har fokus på vinstintresse och goda affärer istället för idealism.
Den nya kampanjen rullade igång förra veckan i Veckans Affärers tidning och på webben. Den kompletteras med en kampanjsajt och bolaget syns med reklamfilmer på flygplatser. Allt stöttas med pr och en sponsring av Veckans Affärers utnämning av Årets gröna kapitalist. Marknadsföringsinsatsen pågår fram till mars.
Arbetsgrupp på Jerlov:Ola Lundin, ADPatrik Spång, CopyHans Hjelmberg, Grafisk formLillvor Vennersten, ProjektledningCamilla Westerlind, ProduktionsledningMikael Stenberg, MediastrategAnders Werngren, PlannerMaria Carlsson, PRJohan Weisz, Web