Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Asien möter Bergslagen i Loka-kampanj

Publicerad: 23 Maj 2008, 12:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:47

Loka trappar upp marknadsföringen inför sommaren med en lanseringskampanj för smakserien Loka Likes Asia. Precis som tidigare utgår kampanjen från att Det är något med hälsokällan i Bergslagen. Den här gången möter Asien upp i skogsgläntan.<b>Se filmen på Dagens Media.</b>


- Det här är en bred och stor kampanj för Loka. Den ska gå hela sommaren, som är en viktig säsong för dryckeskategorin, säger Anna Samuelsson, produktchef för Loka på Spendrups.

I printannonserna, som går i till exempel Elle, kramas körsbärsträd med bergslagstallar. På www.lokalikes.se kan besökarna skicka magiska lyckokakor och vinna asiatiska träskor. På måndag rullar tv-kampanjen igång på bland annat Kanal 5. Loka sponsrar sedan tidigare Desperate Housewives i samma kanal.

- Idéerna handlar om mötet mellan Bergslagen och Asien. Vi spinner vidare på Lokas reklamtema, men försöker att på ett spännande och kul sätt visa en blandning av det bästa från två världar, säger Anna Samuelsson.

I och med lanseringen av Loka Likes Asia har Loka elva olika smaker.

- Loka Likes Asia riktar sig mot den yngre delen av Lokas målgrupp. Överlag är kolsyrat, smaksatt vatten mycket populärt bland de unga, säger Anna Samuelsson.

Lanseringskampanjen innehåller också ett utställningsevent där elever från landets fotoskolor har uppmanats att skicka in bilder på temat Asien möter Bergslagen. 18 bidrag har valts ut till en utomhusutställning som visas i tio större svenska städer.

Apans Planet och Åkestam Holst står bakom kampanjen. Produktionsbolag är Forsberg & Co och Carl Sundberg har regisserat. Dallas har gjort kampanjwebben och Rumble håller i eventet.

Arbetsgrupp på Apans Planet/Åkestam Holst:Stefan Öström, projektledare (Apans Planet)Johan Landin, adFilip Laurent, copyJessica Söder, produktionsledare

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.