torsdag23 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Arne Anka och Rocky skafå Posten att nå unga

Publicerad: 25 september 2008, 08:36
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:39

Posten tar hjälp av gerillabyrån Miami i marknadsföringen av de nya frimärkena med seriefigursmotiv.


HE

Helena Engelbrecht


Kampanjen syns just nu i Göteborg i samband med Bok- och biblioteksmässan. Dels som serietidningsstrip i Göteborgs-Posten och som dekaler på Postens egna brevlådor. På fredag och lördag kommer även vandrande frimärken runt om i Göteborg att synas och försöka locka besökare till mässan. I Postens mässmonter kommer besökarna bland annat att få möjlighet att träffa serietecknarna.

Kampanjen ska pågå i ytterligare två veckor. Just nu sätts också dekaler upp på Postens brevlådor i Stockholm och Malmö.

- Tanken var att göra något annorlunda och att lyfta fram att Posten är ett modernt företag, något jag tycker att den här kampanjen påvisar, säger Nathalie Schilling.

Nathalie Schilling ser även fördelen med att eventuellt kunna locka en lite yngre målgrupp.

- De är lite svårare att nå och generellt använder de sig mer av e-post och digital kommunikation än av traditionellt brevskickande.

Vad Nathalie Schilling känner till har Posten aldrig tidigare använt sig av gerillabetonad marknadsföring. Men säger också att det inte är omöjligt att det blir mer sådant i framtiden.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev