Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Arlanda ska säljas bättre med ny organisation

Publicerad: 13 December 2001, 05:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

Luftfartsverket samlar alla kommersiella verksamheter på Arlanda i en organisation. Syftet är att hitta synergier i marknadsföringen. I januari ska rekryteringen av en ny chef till den kommersiella avdelningen starta.


I maj lämnade Gyda Refslund sin post vid Luftfartsverket på Arlanda. Hon var

marknadschef för butiksförsäljning och shopping. Efter omorganisationen som

nyligen genomförts ingår alla kommersiella verksamheter i avdelningen;

parkering, vip-tjänster och olika former av servicetjänster.

- Vi samordnar för att kunna hitta synergier för försäljningen och för att

kunna marknadsföra flygplatsen totalt. På sikt ska också nya kontorsfastigheter

och hotell i Arlandas närområde ingå i den kommersiella organisationen, säger

Maria Wall Petrini, idag tillförordnad kommersiell chef.

Gyda Refslunds post som marknadschef har omvandlats till en post för en

kommersiell chef. Efter årsskiftet börjar rekryteringen.

- Vi söker en bred, marknadsinriktad person som sysslat både med uthyrning av

lokaler och butiksförsäljning, exempelvis varit chef för shoppingcentrum, säger

Maria Wall Petrini.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.