Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Arla stuvar om efter avhoppet - utser ny chef

Publicerad: 23 Januari 2009, 11:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

När marknadsdirektör Magdalena Gerger slutar väljer Arla Foods att bygga om marknadsorganisationen - med en marknadsdirektör i varje land. En ny marknadsdirektör för Sverige är redan utsedd.


Dagens Media berättade tidigare idag att Arlas marknadsdirektör Magdalena Gerger slutar på företaget för att ta över som vd på Systembolaget.

- Jag är otroligt stolt, det ska jag först säga. Men det är klart att Magdalena gräver ett stort hål här på Arla, säger Hans-Åke Hammarström, Arla Foods Nordenchef, till Dagens Media.

Nu väljer Arla att bygga om på marknadssidan, med en marknadsdirektör för varje land.

- Vi kommer att ha tyngre marknadsavdelningar i varje land, från att tidigare ha haft en nordisk marknadsavdelning. Nu får vi en fullfjädrad marknadsavdelning i varje land. Sedan håller vi ihop produktutveckling och varumärken på en övergripande corporate-nivå.

Helena Donar, idag chef för konsumentreklam på Arla, blir ny marknadsdirektör för Sverige. Hans-Åke Hammarström kan inte säga hur många personer som hon kommer att basa över.

- I dagsläget är det väldigt svårt att säga vilka personalkonsekvenser som den här förändringen får, eftersom vi precis har börjat bygga det här.

Arla är idag verksamt i Finland, Sverige, Danmark och Storbritannien. Bolaget etablerar sig för närvarande även i Tyskland.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.