Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Arla ser över avtalet med CIA

Publicerad: 14 Augusti 1999, 09:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

Varje år ser Arla över sina avtal med mediebyrån CIA Media Marketing. I år ser Arla över avtalen, som handlar om runt 150 miljoner kronor i medieköp, extra mycket.


Så här förklarar Arlas marknadschef Håkan Stolt läget:

- Det pågår stora förändringar på mediemarknaden. Interaktiva medier har

kommit. Avtalen ser annorlunda ut. Hur konsumenterna tar emot budskapen

förändras. Allt kokar ner till att osäkerheten är större än på länge.

Därav Arlas extra översyn av avtalen med CIA.

Diskussionerna förs inom Matmedia, där förutom Arla också Scan

och Kungsängen ingår.

Än så länge har inte diskussionerna föranlett en regelrätt pitch.

- Nej, om vår översyn av avtalen leder till något mer än vanligt är för tidigt

att säga.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.