Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Arla når killar via tjejtidningar

Publicerad: 5 Juli 2002, 06:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

När Arla lanserar nya Kesosmaken Apelsin i augusti är tidningar för tjejer och kvinnor huvudmedium. Där når Keso också killar som annars är svåra att få in som Kesokonsumenter.


- Vi har 30 procent killar bland våra konsumenter. Via våra smaksatta Kesoprodukter når vi killar och många av dem läser de här titlarna hos sina tjejer, säger produktchef Fredrik Larm.

De titlar som Keso valt för att lansera apelsinsmaken är Amelia, Vecko-Revyn, Hennes, Må Bra, Cosmopolitan, Elle och Damernas Värld. Till detta kommer demonstrationer i butik, det egna mediet mjölkpaneler samt dörrdekaler i tunnelbanan i Stockholm.

- Dörrdekal i tunnelbana är ett prisvärt medium att få ut ett enkelt budskap om en ny smak.

Keso koncentrerar medievalet till ett brett medium. Det är en väl medveten strategi.

- Det är bättre att skjuta lite smalare där man syns i bruset. Annars måste man ha så mycket pengar. Vi har konsekvent jobbat mycket med populärpress, det ligger nära målgruppen för Keso.

Kampanjen pågår i en och en halv månad. Keso har mediebyrån Sandberg Starcom och reklambyrån D´Arcy.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.