Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Arla lanserar ny Yoggi i tv

Publicerad: 5 Februari 2008, 05:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

I mitten på februari går Arla igång med en kampanj för varumärket Yoggi och dess nya smaker. I mars introduceras varumärket också på den danska marknaden med hjälp av samma kampanj.


Kampanjen ska gå i tv och utomhus. Liksom tidigare är temat Yoggi sätter smak på vardagen.

- Manéret bygger på Yoggis varumärkeslöfte. Smaken är ett sinne som är svårt att kittla med annonsmedier, men vi försöker visualisera varumärkeslöftet, säger Jan Lindforss, projektledare på reklambyrån Lowe Brindfors.

I tidigare Yoggi-kampanjer har Lowe Brindfors tapetserat utomhustavlor med fruktmönster och i print låtit yoghurtsmaken smitta av sig på kläder och miljö.

- Också här är det smaken som färgar av sig, men exakt hur vill vi låta vara en överraskning. Annonserna kommer att ta för sig.

De nya smakerna innehåller korn, vilket enligt Arla ger mer energi och är mer mättande. The Brand Union står för förpackningsdesignen. Arlas mediebyrå är Carat.

Produktionsbolag för de två filmerna är B-reel. Arbetsgrupp på Lowe Brindfors: Jan Lindforss, projektledare; Aron Levander, copy; Pelle Lundquist och Rickard Villard, ad; Stina Grundsell, produktionsledare.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.