Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Arla kör ut storkampanj för God Morgon

Publicerad: 7 November 2008, 11:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Arlas juicesortiment God Morgon har kompletterats med premiumjuicen Nypressad. På måndag går reklamkampanjen upp i print, tv, utomhus och butik.


Kampanjens pay off lyder Färska juicer på säsongens bästa frukter. Huvudfokus är smaken men ett tema är också frukternas ursprung och att juicen finns i begränsad upplaga. Kampanjen är framtagen av Stenström Red Cell.

- Med våra mått är det här en stor kampanj och det är en viktig lansering, säger Malin Hammarström, varumärkes- och produktchef för God Morgon.

- Vi kommer att jobba mycket med smakdemonstrationer i butik och ute på stan för att bygga kännedomen.

Bakgrunden till lanseringen av den lite lyxigare juicen är att Arla köpt in en juicepress. Förutom apelsinjuice blir det också en äppeljuice som bara kommer att produceras när äpplen är i säsong i Skandinavien.

- Vi kommer att köpa apelsiner från där de är bäst i världen just nu. Det ger en färskare produkt med kortare hållbarhet än övriga sortimentet.

Arla har också försökt att göra förpackningarna så miljövänliga som möjligt och juicen kommer därför i en kartongförpackning. På förpackningarna fästs etiketter med frukternas ursprung.

- Målgruppen är de som dricker premiumjuicer, vilket generellt är 20-50-åringar. Men vi riktar oss lite mer mot storstadskonsumenterna med övervikt på kvinnor.

Kampanjen ska rulla en bit in i januari. Mediebyrå är Carat. Arbetsgrupp på Stenström Red Cell: Kristian Florell, projektledare; Bertil Åström, ad; Per Ahlbäck, copy; Louise Lyth-Berg, produktionsledare; Johanna Enehage och Maria Dubeck, form/original.

På måndag passar Arla också på att köra igång en kampanj för Cultura, som är gjord av Volt.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.