Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Arla årets annonsör

Publicerad: 6 maj 2009, 12:56
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

Arla Foods plockar hem annonsörspriset på Stockholm Media Awards.


Arla har bland annat väl utvecklad Youtubestrategi, en framgångsrik Iphone-applikation och en virtuell ostdisk i bagaget.

Nu belönas mejerijätten för sina innovativa kommunikationslösningar på Stockholm Media Awards.

"Denna annonsör är klart ledande i sin bransch när det gäller att utveckla och förnya sättet man kommunicerar på. Genom att utveckla innovativa lösningar i nya kanaler tillhandahåller man inte bara produkter utan också sann konsumentnytta med sina tjänster. Det rockar fett i mjölkfabriken.", skriver juryn i sin motivering.

De övriga nominerade var:

Aftonbladet Göteborgs Räddningsmission McDonald's

Juryn bestod av:

Katarina Jerndahl, Electrolux - juryordförande Peter Callius, SIFO Research International Sweden AB Kristina Carlsson, Mediaedge:cia Urban Hilding, Initiative Universal Media Beatrice Lindvall, Procter & Gamble Staffan Slörner, Försvarsmakten Petra Stenqvist, Syrup Hans Sydow, Saatchi & Saatchi Johnnie Åkerström, Bizkit

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.