Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

”Ariel har gett momentum”

Publicerad: 3 Maj 2012, 07:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:23

Saatchi & Saatchis nya vd Jonas Björlin hoppas att framgångarna för Ariel Fashion Shoot ska leda till nya affärer för byrån.


Ämnen i artikeln:

Saatchi Saatchi

– Ariel har väckt stort intresse för oss, inte bara för att den har vunnit priser utan också för att den har gått bra affärsmässigt, säger Jonas Björlin till dagensmedia.se.

Han tillträder som vd efter åtta år på Saathi & Saatchi, efter Hans Sydow som lämnar vd-posten för att bli arbetande styrelseordförande.

– Det ska bli väldigt roligt att få leda den operativa verksamheten. Speciellt tillsammans med den nya ledningsgruppen, som består av personer som jag har jobbat mycket med, säger Jonas Björlin.

Den nya ledningsgruppen utgörs av vd Jonas Björlin, cd Gustav Egerstedt, plannerchefen Per Jaldeborg och projektledaren Tom Hedström.

– Jag ser fram emot att få byrån att utvecklas och växa tillsammans med dem, säger Jonas Björlin.

I samband med förändringarna i ledningsgruppen knyts banden hårdare till Saatchi & Saatchi i Stockholm. Danska vd:n Thomas Falck blir nordisk vd och tar plats i byråns ledningsgrupp i Stockholm.

– Samarbetet blir tätare än tidigare och våra nordiska uppdrag får tillgång till mer kompetens, men vår business fortsätter att vara lokal. 80 procent av uppdragen är lokala.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Saatchi Saatchi

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev