Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Arete Reactive etappvinnare i DIs tävling

Publicerad: 14 November 2001, 10:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Första delen i reklamtävlingen Både & är avgjord och priset går till Stockholmsbyrån Arete Reactive för sin kampanj för Frälsningsarmén. Tävlingen som arrangeras av Dagens Industri och di.se går i två delar, varav andra delen avgörs i december.


Etappriset i Både & består av en helsides annons i Dagens Industri och en

webbkampanj på di.se. Tävlingen arrangeras av affärstidningens annonsavdelning

och har som syfte att föra fram de möjligheter medierna, tidningen och nätet,

sägs ha tillsammans. Uppdraget för reklam- och webbyråerna är att skapa bra

exempel på just detta.

Juryns motivering till att Arete vinner första etappen lyder:

"Arete reactive har med sin Både &-kampanj för Frälsningsarmén/Myrorna skapat

ett föredömligt samspel mellan print och webb genom att på ett kreativt sätt

utnyttja mediernas olika möjligheter."

Anders Hallén, creative director på Arete Reactive tycker utnämningen är "hur

kul som helst".

- Det är kul eftersom vi är en kombinerad webb- och reklambyrå. Och det är mig

veterligen första gången som intregrationen av print och webb har fått tävla,

säger han.

Vad tycker du om att tävlingen egentligen är en kampanj för att få annonsörer

att köpa mer utrymme i Dagens Industri och di.se?

- Det var på tiden att någon uppmärksammade integrationen, så det är ok.

Juryn består av Anders Ericson, Annonsörsföreningen, Martin Ahrend,

Internetsäljarna, Odd Klofsten, di.se, Sören Sunmo, Dagens Industri och Per

Bergkvist, Hilanders.

Andra omgången av Både & avgörs i december och byrån som vinner då tävlar med

Arete Reactive om slutpriset, en resa till Moët & Chandon i Frankrike.

Klas Granström

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.