Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag15.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Appelberg gör miljonsatsning

Publicerad: 5 juni 2009, 04:04
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:35

Appelberg Publishing, med inriktning på kundtidningar och digitala medier, vill växa. Nu går startskottet för en marknadsföringsoffensiv som ska öka kännedomen om företaget.


Det är en långsiktig satsning som nu tar sin början. Appelberg Publishing, som ägs av mediekoncernen Stampen, ska de kommande åren investera mångmiljonbelopp i media.

- I grund och botten handlar det om att vi vill ta tillfället i akt och profilera oss nu när det är dåliga tider och det går att synas i mängden, säger vd Mats Edman.

Marknadskampanjen kommer att fortgå under minst hela 2009 och 2010 och bestå av bland annat annonser i tidningar och på webben.

- Vi är ett premiumvarumärke och det har varit problematiskt att det är låg kännedom om oss bland informationschefer och marknadschefer, säger Mats Edman.

Appelberg Publishing tar hjälp av Reklambyrån BerntzonBylund.

- De kommer att fungera som bollplank. Vi behöver någon som ser på oss själva utifrån, säger han.

Linus Kannerberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.