Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Apollo får två nya marknadschefer

Publicerad: 18 Juli 2002, 08:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

Marknads- och försäljningschefen Annika Thunström följer inte med på resan när reseföretaget Apollo byter marknadsorganisation. Två nya marknadschefer tar över.


Annika Thunström slutar efter att Apollo bestämt sig för att samordna sin marknadsföring i Skandinavien.

- Vi hade olika idéer om vart vi skulle och hur vi skulle nå dit, säger Annika Thunström, som ännu inte ordnat ett nytt jobb.

- Annika trodde inte att hon var rätt person för den nya organisationen och valde att avgå, säger Takis Filippopoulos, till förordnad presschef på Apollo.

Den nya organisationen innebär att Apollo får en övergripande marknadschef för Skandinaiven.

- Vi vill ha samma marknadsföring i alla länder.

Platsen som skandinavisk marknadschef tas av Mats Dahlkvist, som senast jobbade som konsult åt Apollo. Desförinnan har han jobbat på Fritidsresor.

Annika Thunströms jobb som marknads- och försäljningschef i Sverige tas av Peter Bertilsson, som kommer från ett jobb som vd på Tomteland i Mora.

Båda tillträder sina platser efter semestern.

Apollos marknadsföring ska skötas från huvudkontoret i Stockholm.

Den nya organisationen innebär inte att Apollos byrårelationer påverkas.

- Absolut inte. Vi jobbar vidare med samma byråer som idag, säger Takis Filippopoulos.

Dagens Media har sökt Annika Thunström för en kommentar.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.