Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Användarna bestämmer hur Everyday.com ska se ut

Publicerad: 16 September 1999, 06:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

Kinneviksföretagen MTG och Netcoms gemensamma portal är nu uppe för testkörning. Medlemmarna ska själva få rösta fram hur portalen ska utvecklas.


Mediekoncernen MTG:s och telecomföretaget Netcoms gemensamma portal

Everyday.com ser vid första anblick ut att vara en tämligen tom plats i klass

med ett småstadstorg vid Bingolotto. Det har sin förklaring, enligt Niklas

Zennström, tillförordnad VD Everyday.com.

- Som det är nu har vi inte så mycket innehåll. Vi kommer att fylla på och

användarna ska hjälpa till, säger han.

Hur ska det gå till?

- Våra medlemmar får genom omröstningar avgöra vad vi ska lägga upp.

Inte för att vi inte vet vad folk vill ha. Utan för att vi vill låta användarna

vara med. Internet är ju ett interaktivt medium.

Av mediekoncernen MTG:s medier finns bara

Finanstidningen och Metro representerade.

Intressantast att notera är kanske vilka

butiker som är på plats. Det är Tele2 butiksgalleria Trade där bland annat

toga.com ingår. Här ligger också den lokala cityguiden Staden staden som MTG

har förvärvat. Där ska små och medelstora lokala företag kunna öppna butik på

den delsajt som hör till hemstaden. Trade är tänkt för de rikstäckande

butikerna medan Staden staden är till för de lokala butikerna.

Vilken är då Everyday.coms målgrupp?

- Vanliga Internetanvändare. Till skillnad från våra konkurrenter som har ett

Stureplan-perspektiv. Vår sajt ska var enkel och fungera på användernas

villkor, säger Niklas Zennström.

Den 21 september går det riktiga startskottet för Everyday.com. Då startar

också en kampanj för att locka besökare till portalen.

Annars lär Everyday.com få en bra trafik redan från start. Alla Tele2:s

Internet-abonnenter ska få Everyday.com som startsida.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.