Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Antulas reklamsuccé- analklådan blir tröja

Publicerad: 7 Maj 2008, 04:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

Reklamfilmen för ändtarmspreparatet Ac3 Comfort har blivit så populär att Antula nu säljer analklådatröjor på sin kampanjsajt. -De är populära bland min personal, säger Martin Sopko, marknadschef på Antula Healthcare.


Dagens Media har tidigare uppmärksammat Antula Healtcares reklamfilm för Ac3 Comfort. I filmen, som går ut på att ändtarmsbesvär inte är något att skämmas för, bär en man en tröja med texten "Analklåda!".

Reklamfilmen har skapat ett så pass stort intresse att Antula har börjat sälja tröjor med texten "Analklåda" på bröstet och "Ac3 Comfort" på ryggen, via sin kampanjsajt.

- Det har helt enkelt uppstått efterfrågan på t-shirts och då väljer vi att distribuera dem via hemsidan, säger Martin Sopko, marknadschef på Antula Healthcare, som tillverkar och marknadför Ac3 Comfort.

Har folk hört av sig efter de har sett reklamfilmen och velat köpa analklådatröjor?

- Ja, precis. T-shirtsen är ingenting vi marknadsför aktivt.

Hur många har ni sålt?

- Det vet jag inte, och det vill jag inte heller kommentera. Det är inte direkt vår kärnverksamhet att sälja t-shirts.

Detta blir en väl bra spinoffeffekt på er reklamkampanj, om folk börjar köpa tröjorna?

- Ja, skulle folk börja springa omkring med t-shirtsen på stan kan väl det betraktas som en del av kampanjen, men det är inte så vi har tänkt. Vi vill bara tillhandahålla dem eftersom folk frågar efter dem.

Har du sett någon på stan med tröjan?

- Nej, det har jag inte gjort annat än min egen personal.

Den är populär bland personalen alltså?

- Det är den också.

När Dagens Media gjorde en testbeställning, för att se att tröjan inte är en bluff, gick beställningen inte igenom. Ett felmeddelande visades när beställningen på två tröjor skulle skickas.

- Det är definitivt på riktigt. Jag ska genast undersöka vad det beror på att det blev fel. Det ska definitivt gå att beställa, försäkrar Martin Sopko.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.