Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Äntligen Hemma ska sälja i 60.000 exemplar

Publicerad: 17 April 2000, 12:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:30

I morgon kommer första numret av LRF Medias Äntligen Hemma, tidningen som är baserad på Martin Timells inredningsprogram med samma namn.


Tidningen trycks i 100.000 exemplar.

- Säljer vi över 60.000 är vi nöjda, säger Eva Källström, redaktör för Äntligen

Hemma.

Packningsgraden på annonser ligger i premiärnumret på 20 procent.

- Enligt vår affärsplan ska packningsgraden öka kontinuerligt över året, och på

sikt vara uppe i 35-40 procent, säger Elaine Grünewald, försäljningschef på LRF

Media.

I nästa nummer som kommer om en månad är temat badrum. Andra teman framöver

blir balkong, uterum och utemöbler. Annonsörsmålgrupperna är företag inom bygg,

inredning, textil och kapitalvarubranschen. Målgruppen är åldern 25 till 45,

till stor del barnfamiljer.

- Vi tror att det blir mycket kvinnor som kommer att köpa tidningen, men att

den kommer att läsas av både män och kvinnor, säger Eva Källström.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.