Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

ANSG attackerar Marlboro med fimpdoftsparfym

Publicerad: 30 Maj 2008, 13:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:47

Organisationen A Non Smoking Generation lanserar den fiktiva parfymen Deception by Marlboro, som doftar fimp."Det visar på tobakens flärdfulla framsida men också dess fruktansvärda baksida", säger Fredrik Söderhielm, generalsekreterare för ANSG.


Lanseringen sker i samband med Världshälsoorganisationens Word No Tobacco day.

- Vi vill visa på att tobaksindustrin fortfarande är aktiv med att locka unga killar och tjejer in i beroende. Då tänker vi både på Swedish Match och snusbolag, till exempel, säger Fredrik Söderhielm, generalsekreterare för ANSG.

Valet att göra en parfym som luktar fimp förklarar han:

- Det visar på tobakens flärdfulla framsida men också dess fruktansvärda baksida.

Tanken är också att driva trafik till kampanjsajten, www.discover-deception.com. I Heron City sätter ANSG dessutom upp en annonstavla med fimpdoft.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.