Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

ANR BBDO varslar efter Kappahl-förlusten

Publicerad: 25 maj 2009, 12:17
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:36

Förlusten av storkunden Kappahl tvingar ANR BBDO att dra ned på personalstyrkan. Samtidigt skriver Kappahl avtal med fem nya byråer.


När Dagensmedia.se i fredags berättade att Kappahl bryter sitt mångåriga samarbete med ANR BBDO för att istället börja jobba med Forsman & Bodenfors ville ingen av parterna bekräfta uppgifterna.

På måndagseftermiddagen skickade dock Kappahl ut en pressrelease där de nya samarbetena presenterades. ANR BBDO ersätts nu av fem nya byråer.

• Trackster, dm & rm• Happy Forsman Bodenfors, design• Kollo, retail• Forsman & Bodenfors, reklam* People In Store, retail research

- Vi har jobbat bra med ANR under många år men nu vill vi hitta nya vägar att kommunicera, säger Meta Ågren till Dagensmedia.se.

Anledningen till att Kappahl knyter till sig flera olika byråer är att man vill bli bättre på crm och butiksmarknadsföring.

- Vi förstärker inom de områdena och vill därför jobba med de som har expertis, säger Meta Ågren.

Meta Ågren blev marknadsdirektör på Kappahl våren 2008. Innan dess var hon senior partner på just Forsman & Bodenfors.

- Det hade väl varit konstigt om det inte spelat in i valet av byrå. Men jag är jätteglad över att vi ska jobba med dem, jag vet att de är duktiga och levererar, säger Meta Ågren.

Kundförlusten tvingar ANR BBDO att dra ned på personalstyrkan. Enligt uppgifter till Dagensmedia.se ska ett varsel ha lagts på ett stort antal medarbetare vid Göteborgskontoret. Dagensmedia.se har sökt ansvariga på ANR BBDO under fredagen och måndagen utan resultat.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.