Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

ANR BBDO tappar Kappahl

Publicerad: 22 maj 2009, 08:12
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:36

Kappahl ser över sitt reklambyråsamarbete. Dagensmedia.se erfar att ANR BBDO förlorar sitt uppdrag då klädkedjan väljer ny byrå - enligt uppgift Forsman & Bodenfors.


Klädkedjan Kappahl avslutar sitt mångåriga samarbete med ANR BBDO, erfar Dagensmedia.se. I stället ska uppdraget har gått till Forsman & Bodenfors, där Kappahls marknadsdirektör Meta Ågren tidigare jobbade.

När Dagensmedia.se når Meta Ågren vill hon inte kommentera uppgifterna. Det vill inte heller Erik Sollenberg, vd på Forsman & Bodenfors, göra.

Kappahl köpte medier för 66 miljoner kronor brutto under 2008, enligt Sifo Reklammätningar.

Dagens Media har sökt representanter för ANR BBDO.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.