Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

ANR BBDO börjar med pr – anställer ny chef

Publicerad: 8 Maj 2014, 13:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:38

Reklambyrån ANR BBDO tar steget mot att bli en fullservice-byrå och anställer Camilla Westman som pr-ansvarig.


Ämnen i artikeln:

ANR BBDO

Camilla Westman blir kreativa kommunikationsbyrån ANR BBDO:s nya pr-ansvariga.

Byrån som bland annat står bakom ume.net:s virala reklamfilm "Leva med lagg" och "Like a Swede" för TCO vill nu utvidga sin kompetens inom pr-hantverket.

– Det känns jättekul. Det är roligt att jobba med personer som har en helt annan erfarenhet av reklamvärlden, man blir väldigt inspirerad, säger Camilla Westman, till Dagens Media.

Camilla Westman har nyligen kommit hem från Los Angeles där hon drivit Svensk-amerikanska handelskammaren och hon har även varit med och startat eventkonceptet "The swedish affär".

Nu är hon tillbaka i byråvärlden igen och ska börja fokusera på att bidra med pr-perspektiv i byråns kommunikationsprojekt.

– Just nu handlar det mycket om att skapa strukturer för hur vi ska jobba med pr och lägga upp en plan. I förra veckan släppte vi "Leva med lagg" så nu jobbar vi mycket med uppföljningarbete kring all press runt det, säger Camilla Westman.

 

LÄS OCKSÅ:

Andrea Svanberg

Ämnen i artikeln:

ANR BBDO

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.