Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ännu en marknadschef överger Svenska Spel

Publicerad: 22 April 2008, 11:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

Ytterligare en marknadschef lämnar turbulensen på speljätten Svenska Spel. Peter Tiberg, tidigare Peter Ivarsson, går till tjänsten som marknadschef på OKQ8.


Dagens Media har tidigare berättat att marknadschefen Rickard Strömberg lämnade Svenska Spel för att bli marknadschef på det kinesiska spelbolaget Wozhongle.

Nu står det klart att även Peter Tiberg (som tidigare hette Peter Ivarsson) lämnar Svenska Spel. Han har de senaste två åren arbetat som marknadschef för Svenska Spels sportspel.

- Jag fick ett erbjudande om att annat, intressantare jobb. Jag går in som ny marknadschef på OKQ8, säger Peter Tiberg.

Vilken blir din största utmaning på OKQ8?

- Att göra OKQ8 mer populärt. Det är ett företag i en bransch som befinner sig i en spännande förändring. Nu ska jag få så många som möjligt att gilla OKQ8 och upptäcka dess starka värden. Det är den enda riktiga macken som finns i dagsläget.

Gör du en byråöversyn nu?

- Nej, inte i första läget. Jag är personligen inte vän av att man måste gå in och byta leverantörer bara för att man är ny på sin post.

Peter Tiberg tar över efter Gunnar Ericson, som i november gick till däckkedjan Däckia.

Peter Tiberg arbetade tidigare som projektledare på dm-byrån Draft. Han lämnade Draft 2006 för Svenska Spels sportspel.

Draft FCB är OKQ8s nuvarande reklambyrå. Draft FCB är resultatet av fjolårets sammanslagning av Interpublic-nätverken Draft och FCB. OKQ8s mediebyrå är Vizeum, och pr-byrå är Medial Kommunikation.

Det är inte klart vem som efterträder Peter Tiberg på Svenska Spel.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.