Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Annonssamarbete ska fånga affärsresenärer

Publicerad: 25 Januari 2002, 13:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:18

Clear Channel och Travel Vision startar annonssamarbetet Captive Media. Syftet är att erbjuda annonsörer att nå Arlanda Express affärsresenärer från resans början till slut.


- Captive Media ger en möjlighet att kommunicera med affärsresenärer under 25 till 35 minuter i en miljö som i övrigt har väldigt få reklambudskap, säger Fredrik Boström som representerar Clear Channel i Captive Media.

Captive Media omfattar olika medier: reklamfilmer i Travel Visions monitorer ombord på tågen och traditionella adshellskyltar eller den digitala affischen outdoor evolution. Pris från 360.000 kronor för samtliga dessa medier i en månad. Företagen kan också skapa event på Captive Medias ytor. En månads event kostar 195.000 kronor.

Arlanda Express har 250.000 passagerare per månad. Cirka 80 procent av dem är affärsresenärer, enligt Fredrik Boström.

Fredrik Boström arbetade tidigare på GMG. Efter det arbetade han ett kortare tag som försäljnings- och marknadschef på SAS Media innan han gick till Clear Channel.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.