Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag11.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Annonspaket ska hjälpa företag nå invandrare

Publicerad: 12 Januari 2009, 08:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:24

Grand River lanserar annonspaket riktat mot kunder som vill nå det mångkulturella Sverige.


I Grand Rivers annonspaket ingår bland annat Ankawa.com, en nyhetssajt och community för personer bosatta i Sverige som talar arabiska. Enligt Grand River har sajten runt 80.000 unika besökare i veckan.

Ett annat exempel är Parsplanet.com, en populär sida bland svenskar med persisk bakgrund.

Grand River är en kommunikationsbyrå som har specialiserat sig på kommunikation riktat mot målgrupper med utländsk härkomst. På kundlistan finns företag som Tele2, som marknadsfört sitt kontantkort, samt Coop.

- Vi har tagit hela ansvaret för Coops concept "Världens mat", ett sortiment som tagits fram för att passa människor från framför allt Mellanöstern och Balkan. Vi har producerat annonser för print och nät samt valt ut var Coop ska köpa utrymme, säger Pär Johansson på Grand River.

Grand River omsätter runt 3 miljoner kronor. Bolaget grundades av Carl Plogbäck och Pär Johansson.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.