Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Annonsörföreningens tidning två veckor försenad

Publicerad: 29 maj 2002, 12:03
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:15

Marknadsföringstidningen Info är minst två veckor försenad. Förutom annonsörerna drabbar det Annonsörföreningen som har tidningen som medlemstidning.


Det nya numret av Info (Ica Förlaget) skulle ha kommit den 16 maj, men har ännu inte siktats.

- Den ska dyka upp imorgon eller i övermorgon. Det har varit problem med tidningen. De har ett problem med omslaget, säger

Anders Welén, annonschef för Info.

Han tycker inte att förseningen är så allvarlig.

- Det är inte så himla farligt. Det handlar om ett byrånummer som lever ett helt år. Det är värre när ordinarie tidning blir sen.

Info har fler gånger tidigare drabbats av förseningar.

- Det händer självklart ibland, men det har blivit mycket bättre, säger Anders Welén.

Mikael Lundström, chefredaktör på Info, ger sin syn på förseningen.

- Omslaget är en förklaring, vi har också haft lite problem med olika register som vi fått göra om körningarna på, tyvärr. Vi har fått synpunkter tidigare på att vi är sena men har hållit utgivningstiderna under våren.

Hur påverkar förseningarna utgivningen av nästa nummer?

- Den ligger enligt plan.

Det nya numret av Info skulle ha delats ut på Annonsörföreningens arrangemang Stora Annonsördagen den 16 maj, men har ännu inte kommit ut. Det skapar irritation hos Annonsörföreningen.

- Med respekt för läsare och annonsörer är det inte bra, vilket jag påpekat för chefredaktören. Men han har sagt att tidningen tydligen har kommit i rätt i tid i år förutom det sista numret, säger Anders Ericson, vd för Annonsörföreningen.

Vad skulle dina medlemmar, stora annonsörer, säga om medierna de anlitade levererade kampanjerna tre veckor för sent?

- Svaret är givet. Med respekt för annonsörerna är de inte bra.

Är det inte pinsamt för Annonsörföreningen att er egen medlemstidning inte levererar annonserna i tid?

- Jag skulle inte kalla det pinsamt. Men det är inte acceptabelt. Vi drabbas själva. Och jag kan förstå att deras annonsörer inte alltid är glada över förseningarna.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev