Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Nyheter

Annonsörföreningen om Telias bojkott: "Inga problem"

Sveriges Annonsörers vd Anders Ericson tycker Telia gör rätt som annonsbojkottar Metro och MTG.

Rolf van den Brink


Publicerad: 23 Augusti 2007, 11:25
Uppdaterad: 06 December 2015, 17:00

Telia har slutat köpa annonser i Metro och MTGs tv-kanaler. Detta efter att parterna inte har kommit överens om ersättningar för MTGs tv-kanaler i Telias triple-play-erbjudande.

- Det är väl upp till annonsörerna att välja vilka kanaler de väljer. Jag ser inga problem i att Telia använder sin makt på detta sätt.

Anders Ericson fortsätter:

- Är det oetiskt eller omoraliskt? Nej. Och det här är inget nytt. När jag jobbade på Telia slutade vi annonsera i DN när tidningen ändrade sitt rabattsystem.

Men Telia använder ju sitt annonsbojkott till att slå mot något som inte har med annonsaffären att göra?

- Det är ändå samma bolag som har intäkter i ena handen och kostnader för annonser i den andra. Jag har full förståelse för Telia.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.