Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Annonsörföreningen lanserar ny byråvalstjänst

Publicerad: 15 Januari 2002, 09:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:18

Annonsörföreningen har inlett ett samarbete med kommunikationskonsulten Stefan Rudels. Mot betalning hjälper han föreningens medlemmar med reklam- och pr-byråval.


Annonsörföreningen har tidigare haft gratis rådgivning för medlemmarna i byråvalsfrågor, men enligt Annonsörföreningens vd Anders Ericson har den nya tjänsten "mycket större tyngd".

- Stefan erbjuder en helt annan dokumentation och helt andra förstudier än vi tidigare gjort. Men den gamla gratistjänsten kommer att finnas kvar, säger han.

Anders Ericson hoppas på ett stort genomslag för den nya tjänsten bland medlemmarna.

- Landar man fel i byråvalet kan det bli både dyrt och smärtsamt. Marknadschefer går ofta till gamla kompisar när de ska byta byrå och det är inte alltid det bästa alternativet. Därför är det bra att ha en oberoende konsult, åtminstone i bruttourvalet.

Klarar en konsult ensam att på ett bra sätt avgöra vad som är det bästa byråvalet för en annonsör?

- Det kan ge en bra vägledning, men det är ändå marknadschefens kontakter och magkänsla som fäller det slutgiltiga avgörandet, säger Anders Ericson.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.