Annonsörerna ryter till: "Som att kasta pengar i ett svart hål"

McDonalds marknadsdirektör Christoffer Rönnblad och Tres marknadschef Victoria Appelqvist.

MEDIESTRATEGI 2019. Storannonsörerna McDonalds och Tre är starkt kritiska till mediernas prishöjningar.

Efter att ha varit i kontakt med 20 av landets största annonsörer angående årets mediestrategi, står det klart att flera irriterar sig över vad de tycker är orimliga prishöjningar hos vissa mediehus.

Både Tres marknadschef, Victoria Appelqvist, och McDonalds marknadschef Christoffer Rönnblad är kritiska till mediernas prishöjningar. 

– Att priserna fortsätter öka kraftigt från år till år utan att kvaliteten följer med är svårmotiverat, säger Victoria Appelqvist. 

Christoffer Rönnblad är tveksam till att mediernas prishöjningar kommer hålla i längden. 

– Min känsla är att marknaden inte är mottaglig för de här höjningarna, säger han. 

Läs mer om storannonsörernas skarpa kritik och vilka medier de pekar ut som värst i årets första Dagens Media Insikt, vecka 3. 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2019-01-16 07.11

Dela artikeln: