Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Annonsörerna flockas kring 1000apor

Publicerad: 22 April 2008, 07:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

Schulman-brödernas sajt 1000apor hade 215.000 unika besökare under vecka 15. Enligt Metronomes vice vd Michael Porseryd har sajten omsatt ett sjusiffrigt belopp på mindre än tre veckor.


Intresset kring Calle och Alex Schulman och deras förehavanden verkar hålla i sig. Enligt statistik från Nielsen/Netratings - SiteCensus surfade 215.000 personer in på sajten under vecka 15.

- Vi är jättenöjda. Vi hade gjort estimat som låg något lägre, säger Michael Porseryd.

Hur ska ni göra för att behålla siffrorna?

- Det handlar om att fortsätta leverera och erbjuda bra och kul innehåll, precis som vi gjort. Vi har planerat för en nästa version av 1000 apor då vi ska bygga ut sajtens funktionalitet men även innehållet. I dag drivs mycket av det av Alex och Calle och vi har planer på at utöka det.

Finns det en risk i att bygga sajten kring Schulman-bröderna? Någon gång kanske intresset sinar?

- Nej, inte som vi ser nu. Hur det ser ut på lång sikt är svårt att säga men just nu är det tvärtom. Det var huvudskälet till att vi ville köra igång detta.

Annonsörer inkluderar Bellingham, Gainomax, Parlino och Stjärnurmakarna. Enligt Michael Porseryd är fler på gång. Det blir mer kreativa annonslösningar, som finns redan nu i till exempel avdelningen Kulturkrock.

- Det är ju ganska stor skillnad jämfört med att köpa bannerutrymme. Jag tror att många letar efter de möjligheter vi kan erbjuda inom det redaktionella innehållet, säger Michael Porseryd.

Om jag ringer dig om ett år, hur många besökare har ni då?

- Det är svårt att kommentera. Vi vill självklart att fler och fler ska konsumera innehållet på 1000apor.

Hur mycket omsätter ni i år?

- Jag vill inte säga några siffror. Men efter ett par veckor har vi i ett sjusiffrigt belopp i böckerna.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.