Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Annonsnätverket Flycast startar i Norden

Publicerad: 19 Oktober 1999, 11:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

Det amerikanska Internet-annonsnätverket Flycast startar i Norden. Huvudkontoret ska ligga i Stockholm. Vid årsskiftet ska kontoret ha fyra anställda.


Ansvarar för etableringen i Norden gör Thomas Svensson, chef för Flycast som

förutom i Sverige ska starta i Finland, Norge och Danmark.

Företaget säger sig ha en egen affärsmodell som ska ge bättre effekt för

pengarna vid banner-annonsering. Sedan tidigare har Flycast haft de svenska

kunderna Funplanet och Yesbox.

Flycasts inträde i Norden innebär att annonsnätverk som Double Click, 24/7 och

Adlink får ökad konkurrens.

Enligt Flycast ökar den skandinaviska Internetannons-marknaden från 180

miljoner kronor 1998 till 1,5 miljarder år 2003.

Flycast köptes för någon vecka sedan av företagsgruppen CMGI som bland annat

har Microsoft som ägare.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.