Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Annonslöst premiärnummer av Feel It

Publicerad: 2 April 2002, 12:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:16

Imorgon är det premiär för den nya sextidningen för kvinnor, Feel It. Första numret innehåller inga betalande annonsörer.


- Vi har inte satt något annonspris ännu. Vi vill att annonserna ska passa tidningens sex appeal och ge något till kvinnorna. Viagrakräm eller sexleksaker är annonsörer som passar, säger chefredaktör Kate Östman.

I första numret har Feel It på eget bevåg plockat in sådana annonsörer de själva tycker passar, till exempel sexleksaksföretaget Mira Spice.

Feel It är en samproduktion mellan förlaget Tre-Mag i Danmark, Sverige och Norge. Totalt arbetar runt sex fast anställda personer med tidningen varav två i Sverige. Tidningen innehåller delvis samma material i de tre länderna och delvis lokalt producerat material.

Tidningen vänder sig till kvinnor runt 30 år som "vet vad de vill". Kate Östman har svårt att peka ut en konkurrent till Feel It i Sverige.

- När det gäller manstidningar ligger vi mellan Café och Slitz. När det gäller tjejtidningar har vi ingen konkurrent.

Första numret trycks i totalt 100.000 exemplar varav cirka 40.000 ska säljas i Sverige. Däromkring måste också upplagan ligga för att tidningen ska gå runt.

- Tidningen kostar inte så mycket att producera eftersom vi är ett litet team som ger ut den i tre länder. Men vi hoppas att upplagan ska öka till runt 100.000 exemplar i varje land.

Tidningen ska komma ut varannan månad och har enligt Kate Östman runt sex månader, tre nummer, på sig att visa ekonomisk bärighet.

Första numret innehåller artiklar som Sex med ditt ex, och Därför är sex nyttigt. Bilder på nakna män blandas med samlagsbilder och ett uppslag med kvinnor som visar underkläder.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.