Nyheter
Annonsframgång förVi i villas kökstidning
Publicerad: 18 september 2008, 04:17
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:40
Intresset är stort för Vi i villas specialtidning Kök och badguiden. Försäljningsmålet överträffades med 30 procent. I dag kommer första numret.
Vi i villa Kök och Badguiden var planerad till 76 sidor men på grund av det stora intresset från annonsörerna har tidningen utökats 92 sidor. Packningsgraden är 50 procent.
- Annonsmässigt har gått fantastiskt bra. Kök och bad är en intressant nisch för våra annonsörer och specialtidningen är ett billigare komplement till Vi i villa, som har väldigt stor upplaga, säger Camilla von Otter, chefredaktör på Vi i Villa Kök och Badguiden.
Upplagan på Vi i villa Kök och badguiden blir 30.000 exemplar. Tidningen säljs inte i butik utan kan endast beställas på Vi i villas hemsida och via telefon och sms. Tidningen marknadsförs i Vi i villa. Än så länge är bara ett nummer planerat men om försäljningen går bra blir det fler nummer. Det kan också bli aktuellt med flera specialtidningar.
- B-publikationer är ett bra sätt att utveckla varumärket Vi i villa. Jag kan tänka mig två nummer av Kök och badguiden om året, och andra tidningar om till exempel trädgård eller inredning.